نمایه کلیدواژه ها

آ

  • آرمان­شهر زنان هویت مُدَلی زنان، از آرمان‌شهر تا حرم‌سرا [دوره 3، شماره 5، 1398، صفحه 48-23]
  • آنتونی براون مطالعة مؤلفة تمرکززدایی در آثار تصویری‌تألیفی پسامدرن [دوره 3، شماره 6، 1398، صفحه 213-185]

ا

  • ابژه تحلیل کارکردهای گفتمانی ابژه در روایت خانه روشنان گلشیری [دوره 3، شماره 5، 1398، صفحه 223-201]
  • اتصال کوتاه شگرد روایی «همانیِ تراجهانی» در داستان‌های کودک و نوجوان با رویکرد هستی‌شناختی [دوره 3، شماره 6، 1398، صفحه 325-293]
  • اراقیت هویت مُدَلی زنان، از آرمان‌شهر تا حرم‌سرا [دوره 3، شماره 5، 1398، صفحه 48-23]
  • اسطوره گسست به‌مثابۀ سقوط از تشخیص در بوف کور اثر صادق هدایت [دوره 3، شماره 5، 1398، صفحه 281-251]
  • اسکندر هویت مُدَلی زنان، از آرمان‌شهر تا حرم‌سرا [دوره 3، شماره 5، 1398، صفحه 48-23]
  • اسکندر تحلیل روایت‌شناختی نگارة‌ «بر تخت نشستن اسکندر» در شاهنامة بزرگ ایلخانی برپایة الگوی نشانه‌شناسی اجتماعی تصویر [دوره 3، شماره 6، 1398، صفحه 292-261]
  • اضطراب درونی نشانه‌های اضطراب در رمان درخت انجیر معابد [دوره 3، شماره 6، 1398، صفحه 239-215]
  • الگوی روایی سویه های تفسیری روایت؛ از روایت مذهبی تا روایت شاعرانه [دوره 3، شماره 6، 1398، صفحه 184-159]
  • الگوی کنشگر گریماس تحلیل ساختار روایی و کنش گفتمان رمان سمفونی مردگان برپایة نظریة نشانه ـ معناشناسی روایی گریماس [دوره 3، شماره 6، 1398، صفحه 81-55]
  • الگوی کنشی روایت‌شناسی منظومۀ فیروز و شهناز براساس الگوی گریماس [دوره 3، شماره 6، 1398، صفحه 158-131]
  • امیل زولا تحلیل عناصر ناتورالیستی در رمان‌های رادوبیس نجیب‌ محفوظ و سهم سگان شکاری امیل زولا [دوره 3، شماره 6، 1398، صفحه 129-107]

ب

  • بازسازی جایگاه روایت‌پردازی و صحنه‌پردازی در موزه‌داری و تظاهرات زبانی چیز‌ها [دوره 3، شماره 5، 1398، صفحه 121-101]
  • برنامۀ روایی هویت مُدَلی زنان، از آرمان‌شهر تا حرم‌سرا [دوره 3، شماره 5، 1398، صفحه 48-23]
  • بوف کور گسست به‌مثابۀ سقوط از تشخیص در بوف کور اثر صادق هدایت [دوره 3، شماره 5، 1398، صفحه 281-251]
  • بیناجسمی بررسی روابط بیناجسمی در مجموعه‌نمایش‌های مُد از توم براون [دوره 3، شماره 5، 1398، صفحه 145-123]
  • بینامتنیت شگرد روایی «همانیِ تراجهانی» در داستان‌های کودک و نوجوان با رویکرد هستی‌شناختی [دوره 3، شماره 6، 1398، صفحه 325-293]

ت

  • تاریخ نشانه‌‌ ـ ‌معناشناسی زبان اسطوره‌ای در رمان سنگ و سایه نوشتة محمدرضا صفدری [دوره 3، شماره 5، 1398، صفحه 199-185]
  • تبیین توهم و ذهنیت ظرفیت‌شناسی نقد فرهنگی روایت [دوره 3، شماره 5، 1398، صفحه 99-71]
  • تحلیل انتقادی استعاره یک استعاره، یک سکانس بررسی روایت‌شناسی سکانسی از فیلم «اعتراض» کیمیایی با رویکرد پیکره‌ای به تحلیل انتقادی استعاره [دوره 3، شماره 6، 1398، صفحه 106-83]
  • تشخیص گسست به‌مثابۀ سقوط از تشخیص در بوف کور اثر صادق هدایت [دوره 3، شماره 5، 1398، صفحه 281-251]
  • تصویرگری تألیفی مطالعة مؤلفة تمرکززدایی در آثار تصویری‌تألیفی پسامدرن [دوره 3، شماره 6، 1398، صفحه 213-185]
  • تعامل مطالعة مؤلفة تمرکززدایی در آثار تصویری‌تألیفی پسامدرن [دوره 3، شماره 6، 1398، صفحه 213-185]
  • تفسیر نظام خوانش و تفسیر حکایت در منطق‌الطیر [دوره 3، شماره 5، 1398، صفحه 249-225]
  • تمرکززدایی مطالعة مؤلفة تمرکززدایی در آثار تصویری‌تألیفی پسامدرن [دوره 3، شماره 6، 1398، صفحه 213-185]

ج

  • جریان سیال ذهن تطبیق تئوری نسبیت با عناصر روایی زمانی ـ مکانی رمان خشم و هیاهو اثر ویلیام فاکنر [دوره 3، شماره 5، 1398، صفحه 21-1]

ح

  • حلقه­های عجیب شگرد روایی «همانیِ تراجهانی» در داستان‌های کودک و نوجوان با رویکرد هستی‌شناختی [دوره 3، شماره 6، 1398، صفحه 325-293]

خ

  • خط داستانی نظام خوانش و تفسیر حکایت در منطق‌الطیر [دوره 3، شماره 5، 1398، صفحه 249-225]
  • خط سیر داستانی جایگاه روایت‌پردازی و صحنه‌پردازی در موزه‌داری و تظاهرات زبانی چیز‌ها [دوره 3، شماره 5، 1398، صفحه 121-101]
  • خلسه گسست به‌مثابۀ سقوط از تشخیص در بوف کور اثر صادق هدایت [دوره 3، شماره 5، 1398، صفحه 281-251]
  • خود و دیگری مؤلفه‌های گفتمانی، نشانه ـ معنایی و متنی دخیل در شکل‌گیری هویت روایی ادبی (مطالعة موردی داستان‌های کوتاه گلی ترقی) [دوره 3، شماره 5، 1398، صفحه 183-147]

د

  • درخت انجیر معابد نشانه‌های اضطراب در رمان درخت انجیر معابد [دوره 3، شماره 6، 1398، صفحه 239-215]
  • درون‌مایه ارتباط درون‌مایه با عناصر و شگردهای روایی در رمان وقتی چراغ‌های زندگی روشن می‌شوند [دوره 3، شماره 6، 1398، صفحه 53-29]
  • دگرسانی تحلیل روایت‌شناختی نگارة‌ «بر تخت نشستن اسکندر» در شاهنامة بزرگ ایلخانی برپایة الگوی نشانه‌شناسی اجتماعی تصویر [دوره 3، شماره 6، 1398، صفحه 292-261]

ر

  • رادوبیس تحلیل عناصر ناتورالیستی در رمان‌های رادوبیس نجیب‌ محفوظ و سهم سگان شکاری امیل زولا [دوره 3، شماره 6، 1398، صفحه 129-107]
  • راوی ارتباط درون‌مایه با عناصر و شگردهای روایی در رمان وقتی چراغ‌های زندگی روشن می‌شوند [دوره 3، شماره 6، 1398، صفحه 53-29]
  • روایت تحلیل کارکردهای گفتمانی ابژه در روایت خانه روشنان گلشیری [دوره 3، شماره 5، 1398، صفحه 223-201]
  • روایت گسست به‌مثابۀ سقوط از تشخیص در بوف کور اثر صادق هدایت [دوره 3، شماره 5، 1398، صفحه 281-251]
  • روایت پست­مدرن تَراواقع‌گرایی: شیوه‌ای در روایت داستان (جهان، ملعبۀ بشر: خوانش رمان گهوارۀ گربه اثر کرت وانه‌گت از منظر تَراواقع‌گرایی) [دوره 3، شماره 5، 1398، صفحه 69-49]
  • روایت­شناسی یک استعاره، یک سکانس بررسی روایت‌شناسی سکانسی از فیلم «اعتراض» کیمیایی با رویکرد پیکره‌ای به تحلیل انتقادی استعاره [دوره 3، شماره 6، 1398، صفحه 106-83]
  • روایت­شناسی شگرد روایی «همانیِ تراجهانی» در داستان‌های کودک و نوجوان با رویکرد هستی‌شناختی [دوره 3، شماره 6، 1398، صفحه 325-293]
  • روایت‫شناسی ساخت‌گرا هم‫ نهادی کنش ضدقهرمانان در گزیده‫ ای از قصه‫ های عامۀ ایرانی (با نگرشی ویژه به روایت‫ شناسی ساخت‌گرا‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬) [دوره 3، شماره 6، 1398، صفحه 28-1]
  • روایت عامیانه تحلیل نشانه ـ ‌معناشناسی گفتمانی ساختار روایی داستان عامیانة «شاه‌بِزِن» [دوره 3، شماره 6، 1398، صفحه 260-241]
  • روایت‌ موزه­ای جایگاه روایت‌پردازی و صحنه‌پردازی در موزه‌داری و تظاهرات زبانی چیز‌ها [دوره 3، شماره 5، 1398، صفحه 121-101]
  • رودی راکر تَراواقع‌گرایی: شیوه‌ای در روایت داستان (جهان، ملعبۀ بشر: خوانش رمان گهوارۀ گربه اثر کرت وانه‌گت از منظر تَراواقع‌گرایی) [دوره 3، شماره 5، 1398، صفحه 69-49]
  • روزگار سپری‌شدۀ مردم سالخورده نقش زبان روایی در رئالیسم جادویی روزگار سپری‌شدۀ مردم سالخورده [دوره 3، شماره 5، 1398، صفحه 313-283]

ز

  • زبان ‌روایی نقش زبان روایی در رئالیسم جادویی روزگار سپری‌شدۀ مردم سالخورده [دوره 3، شماره 5، 1398، صفحه 313-283]

س

  • سمفونی مردگان تحلیل ساختار روایی و کنش گفتمان رمان سمفونی مردگان برپایة نظریة نشانه ـ معناشناسی روایی گریماس [دوره 3، شماره 6، 1398، صفحه 81-55]
  • سنگ و سایه نشانه‌‌ ـ ‌معناشناسی زبان اسطوره‌ای در رمان سنگ و سایه نوشتة محمدرضا صفدری [دوره 3، شماره 5، 1398، صفحه 199-185]
  • سهم سگان شکاری تحلیل عناصر ناتورالیستی در رمان‌های رادوبیس نجیب‌ محفوظ و سهم سگان شکاری امیل زولا [دوره 3، شماره 6، 1398، صفحه 129-107]
  • سوژه تحلیل کارکردهای گفتمانی ابژه در روایت خانه روشنان گلشیری [دوره 3، شماره 5، 1398، صفحه 223-201]

ش

  • شاه­بزن تحلیل نشانه ـ ‌معناشناسی گفتمانی ساختار روایی داستان عامیانة «شاه‌بِزِن» [دوره 3، شماره 6، 1398، صفحه 260-241]
  • شاهنامة بزرگ ایلخانی تحلیل روایت‌شناختی نگارة‌ «بر تخت نشستن اسکندر» در شاهنامة بزرگ ایلخانی برپایة الگوی نشانه‌شناسی اجتماعی تصویر [دوره 3، شماره 6، 1398، صفحه 292-261]

ص

  • صداهایی در پارک مطالعة مؤلفة تمرکززدایی در آثار تصویری‌تألیفی پسامدرن [دوره 3، شماره 6، 1398، صفحه 213-185]

ط

  • طبیعت نشانه‌‌ ـ ‌معناشناسی زبان اسطوره‌ای در رمان سنگ و سایه نوشتة محمدرضا صفدری [دوره 3، شماره 5، 1398، صفحه 199-185]

ع

  • عاملیت و مقوله‌بندی مؤلفه‌های گفتمانی، نشانه ـ معنایی و متنی دخیل در شکل‌گیری هویت روایی ادبی (مطالعة موردی داستان‌های کوتاه گلی ترقی) [دوره 3، شماره 5، 1398، صفحه 183-147]
  • عدم قطعیت تطبیق تئوری نسبیت با عناصر روایی زمانی ـ مکانی رمان خشم و هیاهو اثر ویلیام فاکنر [دوره 3، شماره 5، 1398، صفحه 21-1]
  • علمی ـ تخیلی تَراواقع‌گرایی: شیوه‌ای در روایت داستان (جهان، ملعبۀ بشر: خوانش رمان گهوارۀ گربه اثر کرت وانه‌گت از منظر تَراواقع‌گرایی) [دوره 3، شماره 5، 1398، صفحه 69-49]
  • عهد عتیق سویه های تفسیری روایت؛ از روایت مذهبی تا روایت شاعرانه [دوره 3، شماره 6، 1398، صفحه 184-159]

ف

  • فانتزی تَراواقع‌گرایی: شیوه‌ای در روایت داستان (جهان، ملعبۀ بشر: خوانش رمان گهوارۀ گربه اثر کرت وانه‌گت از منظر تَراواقع‌گرایی) [دوره 3، شماره 5، 1398، صفحه 69-49]
  • فضا ـ زمان تطبیق تئوری نسبیت با عناصر روایی زمانی ـ مکانی رمان خشم و هیاهو اثر ویلیام فاکنر [دوره 3، شماره 5، 1398، صفحه 21-1]
  • فضای پرفورمتیو جایگاه روایت‌پردازی و صحنه‌پردازی در موزه‌داری و تظاهرات زبانی چیز‌ها [دوره 3، شماره 5، 1398، صفحه 121-101]
  • فیلم «اعتراض» یک استعاره، یک سکانس بررسی روایت‌شناسی سکانسی از فیلم «اعتراض» کیمیایی با رویکرد پیکره‌ای به تحلیل انتقادی استعاره [دوره 3، شماره 6، 1398، صفحه 106-83]

ق

  • قصه‫های عامه هم‫ نهادی کنش ضدقهرمانان در گزیده‫ ای از قصه‫ های عامۀ ایرانی (با نگرشی ویژه به روایت‫ شناسی ساخت‌گرا‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬) [دوره 3، شماره 6، 1398، صفحه 28-1]
  • قوانین متن نظام خوانش و تفسیر حکایت در منطق‌الطیر [دوره 3، شماره 5، 1398، صفحه 249-225]

ک

  • کارن هورنای نشانه‌های اضطراب در رمان درخت انجیر معابد [دوره 3، شماره 6، 1398، صفحه 239-215]
  • کرت وانه­گت تَراواقع‌گرایی: شیوه‌ای در روایت داستان (جهان، ملعبۀ بشر: خوانش رمان گهوارۀ گربه اثر کرت وانه‌گت از منظر تَراواقع‌گرایی) [دوره 3، شماره 5، 1398، صفحه 69-49]
  • کنش روایی مؤلفه‌های گفتمانی، نشانه ـ معنایی و متنی دخیل در شکل‌گیری هویت روایی ادبی (مطالعة موردی داستان‌های کوتاه گلی ترقی) [دوره 3، شماره 5، 1398، صفحه 183-147]
  • کنش ضدقهرمان هم‫ نهادی کنش ضدقهرمانان در گزیده‫ ای از قصه‫ های عامۀ ایرانی (با نگرشی ویژه به روایت‫ شناسی ساخت‌گرا‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬) [دوره 3، شماره 6، 1398، صفحه 28-1]
  • کنشگر نظام خوانش و تفسیر حکایت در منطق‌الطیر [دوره 3، شماره 5، 1398، صفحه 249-225]
  • کنش گفتمان تحلیل ساختار روایی و کنش گفتمان رمان سمفونی مردگان برپایة نظریة نشانه ـ معناشناسی روایی گریماس [دوره 3، شماره 6، 1398، صفحه 81-55]
  • کهن‌الگو نشانه‌‌ ـ ‌معناشناسی زبان اسطوره‌ای در رمان سنگ و سایه نوشتة محمدرضا صفدری [دوره 3، شماره 5، 1398، صفحه 199-185]

گ

  • گریماس روایت‌شناسی منظومۀ فیروز و شهناز براساس الگوی گریماس [دوره 3، شماره 6، 1398، صفحه 158-131]
  • گسست گسست به‌مثابۀ سقوط از تشخیص در بوف کور اثر صادق هدایت [دوره 3، شماره 5، 1398، صفحه 281-251]
  • گفتمان تحلیل نشانه ـ ‌معناشناسی گفتمانی ساختار روایی داستان عامیانة «شاه‌بِزِن» [دوره 3، شماره 6، 1398، صفحه 260-241]
  • گفتمان عاطفی نشانه‌های اضطراب در رمان درخت انجیر معابد [دوره 3، شماره 6، 1398، صفحه 239-215]
  • گلی ترقی مؤلفه‌های گفتمانی، نشانه ـ معنایی و متنی دخیل در شکل‌گیری هویت روایی ادبی (مطالعة موردی داستان‌های کوتاه گلی ترقی) [دوره 3، شماره 5، 1398، صفحه 183-147]

م

  • مثنوی فیروز و شهناز روایت‌شناسی منظومۀ فیروز و شهناز براساس الگوی گریماس [دوره 3، شماره 6، 1398، صفحه 158-131]
  • محمدرضا صفدری نشانه‌‌ ـ ‌معناشناسی زبان اسطوره‌ای در رمان سنگ و سایه نوشتة محمدرضا صفدری [دوره 3، شماره 5، 1398، صفحه 199-185]
  • مربع معناشناسی روایت‌شناسی منظومۀ فیروز و شهناز براساس الگوی گریماس [دوره 3، شماره 6، 1398، صفحه 158-131]
  • مفهوم­سازی یک استعاره، یک سکانس بررسی روایت‌شناسی سکانسی از فیلم «اعتراض» کیمیایی با رویکرد پیکره‌ای به تحلیل انتقادی استعاره [دوره 3، شماره 6، 1398، صفحه 106-83]
  • مفهوم شکل ظرفیت‌شناسی نقد فرهنگی روایت [دوره 3، شماره 5، 1398، صفحه 99-71]
  • منظوم­گردانی سویه های تفسیری روایت؛ از روایت مذهبی تا روایت شاعرانه [دوره 3، شماره 6، 1398، صفحه 184-159]

ن

  • نجیب ‌محفوظ تحلیل عناصر ناتورالیستی در رمان‌های رادوبیس نجیب‌ محفوظ و سهم سگان شکاری امیل زولا [دوره 3، شماره 6، 1398، صفحه 129-107]
  • نشانه‌شناسی اجتماعی تحلیل روایت‌شناختی نگارة‌ «بر تخت نشستن اسکندر» در شاهنامة بزرگ ایلخانی برپایة الگوی نشانه‌شناسی اجتماعی تصویر [دوره 3، شماره 6، 1398، صفحه 292-261]
  • نشانه ـ معناشناسی روایی تحلیل ساختار روایی و کنش گفتمان رمان سمفونی مردگان برپایة نظریة نشانه ـ معناشناسی روایی گریماس [دوره 3، شماره 6، 1398، صفحه 81-55]
  • نشانه ـ معناشناسی گفتمانی نشانه‌های اضطراب در رمان درخت انجیر معابد [دوره 3، شماره 6، 1398، صفحه 239-215]
  • نقد داستان کودک و نوجوان شگرد روایی «همانیِ تراجهانی» در داستان‌های کودک و نوجوان با رویکرد هستی‌شناختی [دوره 3، شماره 6، 1398، صفحه 325-293]
  • نقد فرهنگی روایت ظرفیت‌شناسی نقد فرهنگی روایت [دوره 3، شماره 5، 1398، صفحه 99-71]
  • نقش فرهنگی نماد ظرفیت‌شناسی نقد فرهنگی روایت [دوره 3، شماره 5، 1398، صفحه 99-71]
  • نگاره تحلیل روایت‌شناختی نگارة‌ «بر تخت نشستن اسکندر» در شاهنامة بزرگ ایلخانی برپایة الگوی نشانه‌شناسی اجتماعی تصویر [دوره 3، شماره 6، 1398، صفحه 292-261]
  • نمایش مُد بررسی روابط بیناجسمی در مجموعه‌نمایش‌های مُد از توم براون [دوره 3، شماره 5، 1398، صفحه 145-123]
  • نوستالژی گسست به‌مثابۀ سقوط از تشخیص در بوف کور اثر صادق هدایت [دوره 3، شماره 5، 1398، صفحه 281-251]

و

ه

  • هستی­شناسی شگرد روایی «همانیِ تراجهانی» در داستان‌های کودک و نوجوان با رویکرد هستی‌شناختی [دوره 3، شماره 6، 1398، صفحه 325-293]
  • هنر اجرا بررسی روابط بیناجسمی در مجموعه‌نمایش‌های مُد از توم براون [دوره 3، شماره 5، 1398، صفحه 145-123]
  • هویت مؤلفه‌های گفتمانی، نشانه ـ معنایی و متنی دخیل در شکل‌گیری هویت روایی ادبی (مطالعة موردی داستان‌های کوتاه گلی ترقی) [دوره 3، شماره 5، 1398، صفحه 183-147]
  • هویت مدلی هویت مُدَلی زنان، از آرمان‌شهر تا حرم‌سرا [دوره 3، شماره 5، 1398، صفحه 48-23]